울릉도 & 독도 여행기 넷째날 , 4th day of Ulleung do & Dok do

2021. 8. 1. 22:00여행기-Travel

울릉도 여행 4일째 여행입니다.

4th day story at travel.

전날에 도동항에 들렸을 때,

울릉도를 배타고 1바퀴 도는 배와,

관음도를 다녀오는 배가 있음을 알고,

떠나는 시간도 알아냈습니다.

숙소에서 가방 들고 나온 후,

버스 타고 도동항으로 오고,

울릉도를 한 바퀴 도는 배표를 구입합니다.

캐리어는 터미널 매점에 맡깁니다.

Yesterday, I get information at Dodong.

There are two ship line.

One is one round of Ullungdo,

and the ohter is go Gwanumdo island and back.

And get time when ship start.

Check out of hotel, and go to Dongdo harbor.

I buy ticket ; one round of Ullungdo.

Career keep in store, at terminals.

제가 탈 배입니다.

The ship.

배는 9시에 출발해서 2시간 가까이 운행합니다.

갈매기들이 배 주변에서 대기하고 있습니다.

The ship will start at 9 o'clock and turn - around time is near 2 hours.

Gulls waiting near ship.

배가 출발하고,

사람들이 과자를 허공에 던지면

갈메기들이 날아와 과자를 낚아채며 먹습니다.

저는 갈매기 사진을 원없이 찍습니다. (저 말고도 많은 사람들이..)

갈매기 찍으려고 배탄 것은 아닌데...

The ship start.

People throw snacks,

Gulls catch it and eat.

I and many people are take photo.

The purpose is not take gull...

카메라 센서에 먼지 묻은 것이 적나라하게 보이네요.

배에서 보는 울릉도 풍경입니다.

배에서 안내방송을 합니다만,

시간이 지나니 머리속에서 지워지네요.

View at ship.

Do annoucement.

But time passed, memory passed too.

관음도 바닷쪽에서 보면 저렇게 굴이 있습니다.

폭포가 바다로 바로 떨어지는 곳이 두군데 있는데,

하나는 제주도에 하나 있고,

하나는 울릉도에 있는 저 폭포라고 합니다.

In Korea, there are two waterfall going to sea.

One is in Jeju, and the other is that.

1시간 50분 동안 울릉도 주위를 배로 돌았습니다.

하선한 후 맡긴 가방을 찾고,

동도에서 점심을 먹고 사동으로 갑니다. 버스로.

포항으로 가는 배는 2시인데, 사동 여객선터미널에는 12시 조금 넘어서 도착합니다.

Ship go around island at 1:50

I leave ship, find carrier bag,

Eat lunch at Dodong and go to Sadong by bus.

The ship going Pohang is 2 o'clock, and I arrive Sadong terminal at 12 o'clock

터미널 옆에 전망대가 있어서 올라가서 둘러봅니다.

There is a observatory near terminal, and I go there.

울릉도 공항을 짓는다고 하는데, 방파재가 활주로 될지는 모르겠네요.

In this island, constructio of airport.

Is breakwater become plane runway?

시간이 되어 배를 타고 포항으로 가고,

다시 열차로 이동합니다.

Time pass, and I go by ship and train.

4일동안 울릉도 여행을 잘 마쳤습니다.

날씨가 더웠지만 다행히 폭풍이 오지 않았습니다.

선크림을 발랐어도 팔과 얼굴이 햇빛에 탔습니다.

사진은 폰카와 미러리스 카메라로 찍었습니다.

끝까지 봐주셔서 감사합니다.

4  day travel of UIlungdo end well.

Rather hot, but storms are not come, fortunately.

Summer sunshine make my skin sunburned,

Although I apply sunblock.

Phone camera and mirrorless camera use.

Thank you.