한라산 Mt. Hanla

2009. 11. 6. 11:00여행기-Travel

모처럼 시간이 나서 한라산에 가기로 마음을 먹었습니다.
I had free time fortunately, so I want to go Mt. hanla.

2일 오전에  이스타 항공 예약하고,
오후에 김포공항 도착하였습니다.
November 2th day morning, I booking plane ticket,
I go to Kimpo airport at afternoon.

김포공항에서 뭔 행사를 하는군요.
캐리커쳐를 그려줍니다.
비행기 타기 전에 제 캐리커쳐를....
At Kimpo airport, ding something.
Some people draw caricature.
Before get plain, I do it.

비행기 탑승...
비행기에서도 사진을 찍어야지요.
다행히 창가로 자리 배정 받았습니다.
Get in plane.
Take photo in the plane.
Fortunatually, my seat is near window.

노을이 아릅답습니다.
사진보정을 어떻게 해야 할지 몰라서...
Sunset is beautiful.

제주공항도착하여,
수하물 찾고는 조그마한 가방에 카메라만 넣고, 나머지는 물폼보관소에 맞깁니다.
산행하는데 짐은 최소화해야지요.
After arrive jeju airport?
Find my bag and ready to small bag and camera.
Ohters go to depository.
Climb Mountain, my bag must be not to heavy.

공항에서 제주시외버스터미널까지 시내버스로 이동합니다.
From Airport to bus terminal, go bus.

터미널에서 버스시간표를 보니 성판악 가는 것은 10분 내지 12분마다 한대씩 있습니다.
버스시간표를 확인하고,
터미널식당에서 저녁먹고,
터미널널 근처 여관에서 하룻밤 잡니다.
At bus timetable, in terminal,
The bus going Seongpanak is one of 10~12 minute.
Looked it,
Eat dinner near cafeteria,
and go small hotel and sleep.

다음날 3일,
터미널 식당에서 아침먹고,
점심으로 먹을 김밥을 그 식당에서,
그리고 인근 가게에서 포카리*** 500ml한병 삽니다.
산행시에는 무조건 생수 아니면 이온음료수 구입합니다.
운동하는데 탄산음료수는 꽝입니다.
Next day, November 3th,
I eat breakfast cafeteria near terminal,
Buy rolled rice , eating by lunch,
Near small shop, buy something water to drink,
As climbing mountain,coke is not good.

8시에 버스를 탑승하니 40분에 성판악주차장에 도착합니다.
입구 가게에셔 면장갑 한컬레 구입하여 손에 낑구고...
Get in bus at 8 o'clock,
Arrive parking area at Seongpangak.

2일에는 바람이 많이 불어서 백록담은 통제가 되었다고 합니다.
오늘은 그렇지 않는군요,
2th day, so windy -> cannot climb.
Today is not.

등산 시작합니다.
Start climb.

전날 눈이 좀 와서...
등산화는 신기는 했지만...
아이젠이 없어서 내려올때가 걱정이군요.
One day ago, some snows.
I wear mountain-climbing boots ,
But I don't have climbing irons.
Worry descend a mountain.

땀을 삘삘 흘리고, 헥헥거리면서 올라갑니다.
쉬면서 사진도 찍고 ..
원래 재가 몸이 둔하여 빨리 가지는 못합니다...
Much sweat and breathe hard.
Climb slow and take photo.
I am a slow coach. I cannot walk when climb mountain.

그런데 어디선가 경운기 비슷한 소리가 들립니다.
보니... 컵라면 박스를 잔뜩 실은 모노레일이 올라갑니다.
등산하는게 힘든데, 무척 부러운 털보 아저씨...
I heard some sound just like small agrimotor.
I looked that. That is small monorail, load box of  instant noodle.
I feel hard to climb, so envy.

이 사진 그분 허락 안받고 찍은 사진인데,
어디에 연락하면 이 사진 전해줄 수 있을런지...
I am not ask for permission and take photo.
I don'w know how to send this photo.

뒤돌아보니 구름이 멋있습니다.
I saw back, beautiful cloudy.

고지가 얼마 안남았습니다.
Top of mountain is near.

정상에 가니 가마귀가 깍깍거립니다.
Near top, there are some crows.

드디어 백록담 도착
백록담 사진 찍어야지요.
Finally , Arrive top, Baekrokdam.
Take photo.

싸간 김밥을 먹고...
사진을 계속 찍습니다.
I eat lunch and take photo too.

다른 사람이 제 카메라로 저를 찍어줍니다.
Another people, who meet at top, take me by my camera.

정상에서 바라본, 제가 걸어온 길입니다.
Looking way, that is I climb.

1KG에 육박하는 D700으로 셀프카메라를 찍어봅니다.
I take photo myself. Over than 1 kelogram camera. -> Nikon D700

정상에 1시 10분쯤 도착했습니다.
9시 좀 못 되어서 출발했으니,
성판악 입구에서 백록담까지는 4시간 반정도 걸린 셈입니다.
I arrive top at 1:10 pm.
I start before 9 o'clock,
It need 4 hour 30 minute.

정상에서 1시반 되니 내려가랩니다.
산이라 해가 금방 진다고 하네요.
Become 1:30,
One man said "eady to decending."
Here is mountain, sunset is fast.

그 아저씨께 물어봤습니다.
"아저씨, 관음사 가면 제주시내 가는 버스 있어요?"
"아니요. 관음사에서 버스정류장까지는 걸어서 40분 걸리고요. 택시는 많이 있어요."
다시 왔던 길로 되돌아가서 성판악 갈 생각을 합니다.
I ask him.
"Is there a bus from Gwan-um-sa to downtown of Jeju?"
"No. it must walk 40 minute to bus stop. and many taxi at Gwan-um-sa."
I think I must go back what I climb.

사진찍으면서 어기적어기적 천천히 갑니다.
1시 40분쯤 출발합니다.
I decending slow with take photo.
Start at 1:40 pm.

시그마 12-24로 찍은 사진이라,
그렇지 않아도 푸른 하늘이 더 퍼렇게 나옵니다.
Used lens is sigma 12-24. (a wide-angle lens)
Blue sky taken more blue.

내려오면서 또 셀카.
Decending and take self-camera too.

아래에 내려오니 눈은 다 녹았네요.
When end of decending, snow melted.

내려오는 시간은 4시간이 조금 못 걸렸습니다.
Decending time need less than 4 hour.

김포로 올 때에는 이스타항공 8시 비행기를 탔습니다.
항공요금은 공항세 유류할증료 다 합쳐서 왕복10만원이 조금 못 나왔습니다.
When come back to Kimpo airport, I get plane when start 8 o'clock.
All plane fee is less than 100,000 won. (include BAF and airport tax.)

D700으로 찍었고,
거의 대부분의 사진을 시그마 12~24, 일부는 니코르 24~85d로 찍었습니다.
I used Nikon D700.
Mostly photo taken sigma 12~24 lens, some phoho taken nikkor 24~85d lens.