타이완 여행기 1, Taiwan Travel 1

2017. 8. 30. 05:00여행기-Travel

타이완 여행기 1

Taiwan Travel 1

8월 26일부터 30일까지 타이완 여행 다녀왔습니다.

예전에 타이베이와 화렌 다녀온 후 두번째 타이완 여행입니다.

I traveled Taiwan travel from 26 day August, to 30 day.

This is twice Taiwan travel, I traveled Taipei(臺北) and Hwalien(花蓮) before.

26일 인천공항에서 타이중 공항 가는 만다린 항공을 예약했습니다.

인천공항에서 사진을 찍어봅니다.

에어버스 A380앞에 있는 비행기가 작아보입니다.

I reserved the Mandarine airport going Taichung airport from Incheon airport at 26 day.

I take photo at Incheon airport.

That airplane near airbus a380 looks small.

제가 타고 갈 비행기입니다.

There are the plane I get in.

비행 도중 바깥을 찍어봅니다.

한국 서해안쪽

Take photo in flight.

Korea, west beach.

대만쪽

At Taiwan

기내식입니다.

Flight meal.

오후에 출발하는 비행기여서 타이중 공항에서 나오니 저녁이 다 되었습니다.

타이중 기차역 앞에 있는 호텔에 들어가서 하루 쉽니다.

Plane start at afternoon.

I arrive Taizhung at evening.

I go hotel in front of train station and relax.

다음날, 대만여행 이틀째입니다.

버스를 타고 르웨탄에 갑니다.

아침 8시에 출발했는데 2시간 정도 걸렸습니다.

Next day.

2nd day at Taiwan.

I go to Sun Moon Lake(日月潭) by bus.

I get in bus at 8 o'clock, and 2 hours need.

르웨탄까지의 편도 버스 + 유람선 + 지우주 원화촌 + 케이블카 + 호수일주 버스

티켓이 다 합쳐져 있는 것을 구입합니다.

Bus to Sun Moon Lake one way + excursion ship + Formosa Aboriginal Culture Village + Ropeway + lake round bus

I buy all ticket include.

버스는 르웨탄의 수이셔 관광안내소 앞에서 내립니다.

관광안내소에 짐을 맡기고 선착장에 가 배를 탑니다.

Bus arrive in front of Shueishe visitor center(水社遊客中心).

Keep my bag at visitor center and go pier, get in ship.

아래 사진은 중국어로 뭐라 설명하는데 제가 못 알아듣습니다.

That island.

Explain by Chinese but I don't understand.

처음으로 도착한 곳이 현광사, 쉬엔꽝스입니다.

First, ship arrive Xuanguang Temple(玄光寺).

아마도 대만의 소수민족이겠지요.

노래를 부르고 있습니다.

Maybe they are minority of Taiwan.

Sing a song.

많은 사람들이 있습니다.

계단을 올라가봅니다.

There are many people.

I go upstair.

현광사입니다.

현장 스님의 사리를 모셨던 장소라 합니다.

서유기의 그 현장 스님이신가요?

Xuanguang Temple.

현광사 앞의 돌비석

Stone, in front of temple

현광사 앞이 호수 전경 좋다고 합니다.

I heard it's best view in front of temple.

다음에는 배를 타고 이다샤오(이달소)로 갑니다.

Next, I go to Yidashao Prer.

호수 물의 빛은 녹색이었습니다.

Lake water is green.

도착하니 민속공연 하고 있습니다.

When I Arrive, there are play.

핸드폰으로 찍은 동영상입니다.

Movie, taken at phone.

.그곳에 르웨탄 케이블카 타는 곳이 있습니다.

그곳으로 가면서 사진을 찍습니다.

There is the place to get in Sun Moon Lake Ropeway(日月潭纜車).

Go there and take photo.

케이블카 타면 지우주 원화촌에 갑니다.

다음편에 계속 이어집니다.

When get in Ropeway, it can go Formosa Aboriginal Culture Village.

It will go on.